پیشنهاد هایی برای شما

چطور با استایل های مختلف جورابمان را ست کنیم؟

چطور با استایل های مختلف جورابمان را ست کنیم؟

یکی از پوشاکی که در تمام طی سال مورد استفاده قرار می گیرد، جوراب است. اما با توجه به تنوع مدل های مختلفی از آن، در مناسب ها و مراسم های مختلف می‌توان از انواع گوناگون آن نیز استفاده کرد. همچنین شما می توانید با توجه به نوع پوشش خود نیز از نوع ظریف و یا ضخیم جوراب های موجود در بازار استفاده نمایید.

اما در این زمان مهم ترین سوالی که به ذهن می‌رسد، این است که چه مدل جورابی را با لباس هایم بپوشم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با جوراب فانتزی همراه باشید.

 

اصول ست کردن رنگ جوراب با لباس

رنگ بندی جوراب به سلیقه فردی شما و اینکه در چه سنی قرار دارید بستگی دارد و اصولا متفاوت است. مثلا برای اقایان با توجه به ضخیم بودن جوراب‌های استاندارد و معمولی، جوراب‌های رنگی بسیار رایج هستند و در سال‌های اخیر تأثیر زیادی بر لباس‌های مردانه گذاشته‌اند. در حالی که جوراب‌ها راهی عالی برای افزودن رنگ و شخصیت به کمد لباس شما هستند، باید آن‌ها را با مجموعه‌ای متعادل کنید که از هر نظر خیلی براق نباشد، یعنی رنگ، طرح و تناژ.

وقتی جوراب‌های رنگارنگ خود را با بقیه لباس‌هایتان ست می‌کنید، بهتر است به جای ست کردن مستقیم آن‌ها، سایر رنگ‌های مجموعه خود را تکمیل کنید. بنابراین یک پیراهن آبی یا صورتی با جوراب‌های شرابی عالی می‌شود، در حالی که یک پیراهن یاسی می‌تواند با جوراب‌های آبی یا سبز تکمیل شود.

اگر می‌خواهید قد بلند به نظر برسید، رنگ جوراب خود را همرنگ شلوار خود انتخاب کنید  و ترجیحا از رنگ‌های تیره تر، بدون طراحی و زرق‌وبرق استفاده کنید.

 

استایل با جوراب ساق بلند

جوراب ساق بلند رنگی یه روش عالی برای استایل دادن به لباس شما هستند بدون اینکه لازم باشد حساسیتی در انتخاب پیراهن، دامن یا شلوار داشته باشید. جورابای رنگی ساق بلند یه راه فان و سرگرم کننده برای اضافه کردن رنگ به استایلتون هستند. این جوراب ها که به اسم رنگین کمانی هم شناخته میشوند با هر رنگ کفشی و حتی با ساده ترین لباس ها هم به خوبی ست میشوند. مخصوصا اگه جزء اون دسته از آدمایی هستید که در تمام طول روز از رنگای محافظه کارانه مثل مشکی یا سرمه ای استفاده می کنید، استفاده از این نوع جوراب ها با رنگ های روشن یه استایل خیلی جذابی میسازند. پیشنهاد می کنیم تو کمد لباستان یه سری جوراب رنگی داشته باشید چون حتما به دردتان می خورد. یا حتی اگه آدم جسوری هستید می توانید جوراب لنگه به لنگه بپوشید.

 

جوراب برای استایل رسمی

اگر به یک محیط رسمی و یا مجلسی دعوت شده اید و می خواهید استایلی رسمی و کلاسیک داشته باشید در چنین مواقعی بهتر است از جوراب ساق بلند و شلوار هم رنگ استفاده کنید اما می توانید از رنگ جوراب متضاد هم بهره ببرید.

 

چطور با استایل های مختلف جورابمان را ست کنیم؟

 

همانطور که گفته شد در استایل های رسمی مردانه حتما توجه کنید که رنگ جوراب شما باید با رنگ شلوارتان یکی باشد البته می تواند در طیف رنگی شلوارتان قرار بگیرد بنابراین ست کردن جوراب با کفش اصلا ظاهری جالبی به استایل رسمی شما نخواهد داد. همچنین پوشیدن جوراب با رنگ متضاد با شلوار برای استایل های رسمی اصلا مناسب نیستند. همچنین از آنجایی که جوراب ها ساق های متفاوتی دارند برای این استایل ها بهتر از جوراب نیم ساق و یا جوراب ساق بلند استفاده کنید.

از ترکیب های ایده آل رسمی می توان به:

  • ترکیب شلوار سرمه ای با جوراب سرمه ای و یا رنگی تیره همچنین آبی تیره هم انتخاب خوبی است.
  • ترکیب شلوار مشکی با جوراب مشکی
  • پوشیدن شلوار طوسی به همراه جوراب طوسی و یا تیره تر و یا رنگی در تناژ طوسی

 

جوراب برای استایل اسپرت

استایل اصطلاحا اسپورت سبکی از پوشش است که به راحتی آیتم ها توجه دارد. از جوراب ها می توانید در استایل اسپرت هم استفاده کنید، برای ست کردن استایل اسپرت خود می توانید تمام قوانین استایل رسمی اگر دوست داشتید رعایت کنید در غیر این صورت می توانید در این استایل از جوراب ساق کوتاه و یا ساق بلند با توجه به سلیقه خود بهره ببرید. همچنین رنگ بندی جورابی که می خواهید در استایل اسپرت خود استفاده کنید می تواند ارتباط چندانی به شلوار شما نداشته باشد.

  • به همراه شلوار جین سیاه هم می توانید از جوراب سیاه و یا هر رنگ و طرح های متفاوت دیگر بهره ببرید.
  • پوشیدن شلوار جین زنانه یا مردانه با جورابی از رنگ های زرد و قرمز و آبی و یا هر طرح و رنگ دیگر مانعی ندارد.

 

جوراب برای استایل هنری

استفاده از رنگ بندی ها در لباس پوشیدن از ویژگی های استایل هنری است زیرا این سبک یه حس شادی و سرزندگی را به مخاطب القا می کند از طرفی برای داشتن یک استایل هنری تمام قوانین تا حدودی نقض می شود زیرا در استایل هنری اغلب از جوراب های طرح دار با رنگ بندی های گوناگون استفاده می شود در این بین برخی از هنرمندان و افراد هم هستند که ترجیح می دهند رنگ جورابشان با شلوار و بلوز و کفش های دیگرشان به طور کلی فرق داشته باشد. البته این تفاوت رنگ ها هم بی ربط به هم دیگر نیستند و باید یک هارمونی در کنار یکدیگر داشته باشد یعنی رنگ جوراب شما در استایل هنریتان علاوه بر ضدیت با رنگ های دیگر لباس های شما، مکمل همدیگر هم باشند.
به عنوان یک مثال از استایل هنری برای اینکه هارمونی و مکمل بودن تضاد رنگی در استایل هنری را راحت تر درک کنید. ممکن است یک نفر دوست داشته باشد یک پیراهن یشمی که چهارخانه های مشکی دارد را با یک شلوار کتان مشکی زنانه و مردانه ست کند در ادامه از یک کفش چرم قهوه ای هم برای تکمیل استایل خود بهره ببرد. این فرد برای جوراب ترجیح می دهد از یک جوراب خالدار قرمز در استایل خود استفاده کند. انتخاب جوراب به این رنگ قانون (مداد رنگی نباشیم) را نقض می کند. اما به دلیل هارمونی رنگی قرمز و سبز که در طبیعت هم آن را مشاهده می کنیم مانند سبزی چمن و قرمزی گل هاست. همچنین  ویژگی خنثی بودن رنگ مشکی و همخوانی رنگ های قرمز و قهوه ای متوجه می شویم که نه تنها قانونی نقض نشده بلکه طبیعت هنرمند کمک کرده تا این هارمونی بین رنگ ها ایجاد شده یک استایل شیک و هنری را برای آن فرد ایجاد کند.

 

جوراب برای استایل ورزشی

از ویژگی های استایل ورزشی این است که شما با آن راحت باشید تا در حین انجام فعالیت و تحرکات ورزشی برایتان مشکلی پیش نیاید. از این رو بهتر است تا جوراب های مچی را برای استایل های ورزشی خود استفاده کنید. از طرفی بهره مندی از جوراب های سفید هم می تواند ظاهر منظمی به استایل شما بدهد. مخصوصا زمانی که به طور کامل لباس ورزشی شما سفید است پوشیدن جوراب سفید بهترین انتخاب است. در مقایل اگر رنگ تی شرت شما سفید نبود می توانید جورابتان را رنگی متناسب با تی شرت خود انتخاب کنید.
در استایل های ورزشی هم اگر دوست داشته باشید می توانید رنگ جوراب خود را متناسب با شورتک ورزشی خود انتخاب کنید اما بطورکلی در این استایل نیازی به رعایت سفت و سخت این موارد نیست. تنها نکته و دقتی که باید داشته باشید این است که رنگ بندی لباس های ورزشی شما باهم هماهنگی داشته باشند و به اصطلاحی استایل شما شبیه جعبه مداد رنگی نشود. برای جلوگیری این اتفاق بهتر است جوراب خود را رنگی انتخاب کنید که در استایل شما حداقل دو الی سه رنگ استفاده شده باشد.

 

چکیده مطلب

در این مقاله درباره یکسری از نکات مهم درباره استایل کردن جوراب با لباس صحبت کردیم تا بتوانید استایل مرتب و منظمی را داشته باشید. برای مثال در استایل های رسمی برای ست کردن جوراب باید آن را با شلوار خود ست کنیم نه کفش.

تنوع استفاده از جوراب ها در استایل های محتلف، زیاد است که در این مقاله راجب آن صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیگران مشاهده کردند

سوالات رایج این مطلب

تگ های مرتبط

آیا این مطلب را پسندیدید؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 2 =

مطالب منتخب سردبیر